tisdag 19 oktober 2010

Dålig uppdatering!


Aa, jag vet. Jag är jätte super mega dålig på att uppdatera min blogg. Men det känns inte som att så många intresserar sig för att läsa den, haha. Hur som haver, jag har det jätte bra på min praktik. Trivs jätte fin med alla som jobbar där och börjar känna mig riktigt hemma :) Till en början har det vart ganska läskigt, mycket att memorera, nya människor, STORT sjukhus osv. Men nu flyter det på :)
Får vara med och se så mycket varje dag och varje dag är inte den andra lik, det är det som gör skillnaden från att vara på ett äldreboende där det är samma rutiner dag ut och dag in. Till att det blir rutiner, men som ser olika ut för varje dag. Och det är kul :)..

Kan ju annars berätta en påfrestande händelse idag, ingen större grej egentligen men jäklar så sur jag blev. Till varje lunch och middag måste man hämta en matvagn i källaren, där i finns patienternas färdiga matbrickor. Sedan måste man köra ner den vagnen till källaren igen och då måste man naturligtvis ta hissen. Jag trycker på en hissknapp, ser vilken våning hissen är på, den åker upp, sen åker den ner igen, sen åker den upp, sen åker den ända ner (jag stod alltså och väntade på hissen och den stannade aldrig på min våning). Då trycker jag på nästa hiss, den hissen gör precis samma sak. Jag känner hur irritationen börjar ta ut sin rätt, jag får kanon ont i magen.. Mensvärk såklart, passande!! Sen stannar äntligen en hiss, jag trycker på K (källaren) .. Vad gör hissen då? JO DEN ÅKER UPP FAST INGEN HAR TRYCKT PÅ DEN KNAPPEN, varken på den våningen eller i hissen. Tillslut kom jag ner till källaren, 15 min senare -.- Hiss jävlar!

Och på fredag har jag och Kim vart tillsammans i 5 hela år. Undrar just vad vi ska hitt på då? Hm, blir väl en varsin chipspåse framför en film vi sett 1400 gånger :). Eller så kan man ju leva på hoppet om att han planerar värsta överaskningen? :D Hi hi ..

Nu ska jag.. göra något annat. Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar